onsdag 27 juni 2012

En text som jag skrev i min ensamhet.


tjo, blir en text idag, orkar inte redigera några bilder.. Hope you enjoy it!


Dina ögon, dina vackra ögon som mötte mig den där härliga kvällen. Det var så länge sen jag såg de runda gröna ögonen. Regnet öste ner. Mitt hår blev platt och lockigt, mitt smink försvann. De orden du sa till mig då, ''Du Är Tamej Fan Perfekt Ändå.'' Orden ekade i mitt huvud när du togs bort från mitt liv ännu en gång. Jag försökte hålla min ögon öppna. Jag visste att när jag blinkade var min tid med dig borta. Jag kunde inte förlora dig igen. Jag ser djupt in i dina ögon och känner hur mina ögon börjar göra ont. Du ser min smärta och lyfter upp din hand, varsamt lägger du dina fingrar mot mina ögonlock och stänger dem försiktigt. En vind drar förbi mig, jag viskar fram ditt namn, tyst och försiktigt. Jag står där länge, med ögonen stängda och lyssnar efter tecken på att du är kvar i min famn. Jag lyssnar på mitt hjärta, mitt hjärta som på en sekund blivit halvt. 
Jag drar en djup och lång suck. Kommer jag nånsin träffa dig igen?


by Sandra Nyström  

2 kommentarer:

  1. Du skriver toppenbra. Du får fixa en bok och ge ut. Du har det där som man fastnar för, när man läser. Inlevelse heter det visst. ;)
    God natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! ja jag hoppas kunna göra det i framtiden. haha Det märks väll! :D

      Radera